torsdag 28. august 2008

I could live here, del 1

Onsdag feiret Tord og jeg 25-års dagen hans i Fredrikstad. Jeg ble overmåte begeistret for denne byen jeg trodde bare var en liten fis på kartet, og tanken slo meg faktisk: "I could live here".

5 grunner til å bosette seg i Fredrikstad:
1. En perfekt bevart gamleby på en liten festningsøy formet som en stjerne(!). (Visuelt hjelpemiddel 1.1.)
2. Byferge som går mellom sentrum og gamlebyen. En tur koster 10 kroner (koster virkelig noe 10 kroner lenger?) og fergen kjører ustanselig fram og tilbake på sin lille 2-minutters rute. (Visuelt hjelpemiddel 1.2.)
3. En flott bro som krysser Glomma litt lenger nede ved promenaden og åpner seg hver gang det kommer en båt. (Visuelt hjelpemiddel 1.3.)
4. Oslo ligger kun en times togtur unna. Det gjør at det er mulig å jobbe i Oslo og bo i Fredrikstad uten å måtte stå opp alt for tidlig hver dag. (Visuelt hjelpemiddel 1.4.)
5. I underkant av tre timer til Göteborg, dvs. akkurat passe langt nok unna til at man kan dra dit på en helgetur uten at det koster allverdens tid eller penger. (Visuelt hjelpemiddel 1.5.)


Visuelt hjelpemiddel 1.1


Visuelt hjelpemiddel 1.2.


Visuelt hjelpemiddel 1.3.


Visuelt hjelpemiddel 1.4.


Visuelt hjelpemiddel 1.5.

Kommende byer i samme serie:

Berlin, Göteborg, Paris, København, Paris, Oslo

7 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å ha deg tilbake, Frøken. Skal se om ikke jeg skal få startet opp så smått, selv.

sigruntara sa...

Gleder meg allerede :)

Anonym sa...

Jeg sier ja. til alt.

Men det jeg nå lurer på der:
Kan jeg bruke AKKS til noe når jeg flytter til Oslo i desember?

håper alt er vel! :)

ps. Har en kompis som bygger studio i et gammelt bedehus i Freksta nå.

Unknown sa...

Herlig! Du får meg til å like Fredrikstad enda mer!

Selvfølgelig kan du bruke AKKS til noe. Vi har kurs, øvingslokaler og arrangerer konserter. Også kan du jo alltid stikke innom kontoret mitt for en kopp og litt veiledning ;)

God tur til deg - hvis du ikke allerede har dradd?

PS: Du skal ikke begynnte å blogge igjen du også? Kom igjen!

Anonym sa...

Herlig. Det blir fint, kjenner jeg :)

VEL, min gode venn, jeg kommer deg i forkjøpet ;) Trykk på navnet mitt i kommentarruta her, og du kommer direkte til bloggen min! wohoo!

sigruntara sa...

Ikke at linken i navnet ditt funka, men jeg fant deg likevel ;) How's a girl to know that you're blogging when you've created a new blogg? Gleder meg til å lese mer om Bali!

Mari sa...

Så gøy at du er tilbake igjen!
Jeg har skifta adresse for ca hundre år sia, men jeg blogger fortsatt!