mandag 13. februar 2006

En rød tomat

Min mor kan ikke forstå hvorfor jeg liker å være fyllesyk. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg liker å rødme.

I går rødmet noen pga meg og jeg har tenkt på det siden. Hva er denne rødmen?

"Rødmen skyldes, at der sendes mere blod til hudens overflade når blodårene udvider sig p.g.a. dine følelser. Det gør dig rød i hovedet. Når det sker fortsætter temperaturen med at stige i området."

eller som Darwin kalte det: "the most peculiar and most human of all expressions"

Det er da helt strålende! Også hører jeg at folk driver å operer seg!? Man føler seg jo så skummelt levende, og jeg vil da gjerne se hvis jeg har evnen til å gjøre deg til en rød tomat!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Liker å være fyllesyk?
Ok...

Det er ikke alltid like morsomt å rødme selv, men å få andre til å rødme er slettes ikke dumt.

sigruntara sa...

Fyllesyk, ja. Gelefølelsen som lammer hele kroppen, apatien, det sinnsyke behovet for kos og pinglesytinga. Det gjør liksom en søndag perfekt - så lenge folk vet at du liker det. Hvis ikke blir det bare trøbbel!

Anonym sa...

Joda, på søndager er det nesten litt hyggelig å være stusslig. Men, ikke andre dager. Ikke når man stuper i seng klokka 0400, og må opp 0700 og mene masse over lang tid. Når skal vi lære?

sigruntara sa...

Aldri! Vær så snill.. Aldri!

Ouih! Jeg er så glad!

Anonym sa...

Haha, min kjære tara, du er både søt og rar. Det har vel sin sjarm, som så mye annet!