fredag 25. august 2006



So now I'm goin' back again,
I got to get to her somehow.
All the people we used to know
They're an illusion to me now.
Some are mathematicians
Some are carpenter's wives.
Don't know how it all got started,
I don't know what they're doin' with their lives.
But me, I'm still on the road
Headin' for another joint
We always did feel the same,
We just saw it from a different point of view,
Tangled up in blue.

(Bob Dylan, Copyright © 1974 Ram's Horn Music)

Tror jommen jeg holder på å bli gammel. Den siste uka har det vært en helvetes mye tårer. Riktignok var to av gangene forårsaket av henholdvis løk og røyk, men likevel; jeg gråter aldri og den tredje gråteseansen var knyttet til et relativt milepæl-liknende øyeblikk.

Jeg er på Punktfestivalen. Jeg har spilt m/Anne Marie Almedal (det er rart å ikke være bandleder) og er bandkontakt for Bugge & kompani (hyggelig fyr). Punkt er en fin festival. Skillene mellom populærmusikk og "sær musikk" er i ferd m/å forsvinne. Kanskje Per Martinsen hadde rett i dag: "Alt går hjem hos folk hvis de gis m/lidenskap."

Ps: Bob Dylan = kjekk

12 kommentarer:

Mari sa...

Not a word was spoke between us, there was little risk involved
Everything up to that point had been left unresolved.
Try imagining a place where it's always safe and warm.
"Come in," she said,
"I'll give you shelter from the storm."

sigruntara sa...

Jeg gir meg ende over. Han er en magiker.

Hva synes du om Tys Tys?

Mari sa...

Var ei der. Var på jobb i dalen med Ravner...

sigruntara sa...

Magisk stemme! Hvordan var det i Raven Valley? Regn?

Mari sa...

Nei, god stemning, null regn, men ble litt kaldt...

Anonym sa...

Bob og Dylan, ja...det er to kjekke karer!!!

Hvorfor ble jeg rød?

sigruntara sa...

Hehe. Juleballet! :)

Bob?

Anonym sa...

Selvfølgelig... Hadde jeg aldri gjettet! :)

Anonym sa...

Siden folk lurer på sine beskrivelser..
Jeg og! :)
Siterer fra den norske bokmålsordboken;

kata|lysa'tor m1 (i fl også utt -to>r-; av *katalyse)
1 stoff som har evne til å forandre hastigheten i en kjemisk reaksjon uten selv å bli varig kjemisk forandret, jf *inhibitor

hmm... Jøss!

sigruntara sa...

Jeg skal si det en gang på fylla. Har lovet deg det en gang før. Det er vittig, men det kan kanskje tolkes feil? Hehe. Velkommen hjem forresten.

Anonym sa...

hmm.. huffda! Høres ikke helt bra ut når ting kun kan fortelles på fylla...

Mari sa...

På tide å oppdatere kanskje?

TUSEN TAKK for reinsyrene:-)