onsdag 6. november 2013

Ting som virker

På videregående oppdaget jeg Kim Hiorthøy og ble veldig fan. Første "låt" jeg la min elsk på var "Ting som virker" hvor Inga Sætre som blant annet har tegnet Møkkajentene har skrevet teksten og snakker. Dette med Møkkajentene skulle jeg forresten først finne ut en stund senere da Mariken og jeg oppdaget heftet hennes "Varmere Kaldere Varmere Kaldere" (takk, Ronny) og gikk i staver. "Ja, men det er jo oss!" "Ja, men det er jo fantastisk!" Og yes, det er det fortsatt:

(trykk på den for å få den større)

Men, i alle fall! Tenkte jeg skulle prøve meg på en slik liste selv:

Ting som virker
  • myse mot sola så den bryter i små prismer gjennom øyevippene
  • overraske noen med kaffe på senga
  • stå opp før du trenger og lytte til stillheten
  • vente lenge med å åpne gaver og føle på gleden og forventningene som bygger seg opp
  • snakke høyt med deg selv på biblioteket når du tror ingen hører
  • gå skogstur etter mørkets frembrudd
  • bestige fjelltoppen du alltid ser opp på og heller se ned
  • oppdage en ny forfatter du elsker og plutselig ha 15 nye bøker du bare må lese
  • bake - også hever det faktisk
  • ringe en venn som trodde du hadde glemt dem
  • høre på en sang du likte veldig godt en gang
  • sette bilder i album
  • smile til fremmede på trikken
  • gjøre det alle sier de gjør: synge i dusjen
  • ta på en gammel jakke og finne noe du hadde savnet i lommene
  • se på deg selv i speilet og le

Og her er det som virker for Kim og Inga:

Ingen kommentarer: