onsdag 22. oktober 2008

Jævla bøllefrø

I natt ble jeg for andre gang denne høsten vekket midt på natten av noen som ringte på. Forrige gang var jeg dum og blåøyd. Det kunne jo faktisk hende det var noen jeg kjente, at de hadde slått seg, mistet telefonen, var så fulle de ikke kunne stå... Og derfor dro jeg meg selv ned fra hemsen og bort til callinganlegget kl.3 på natta. Folka ute på gata må ha ledd seg skakke.

Mannestemme: Hallo?
Meg: Hallo?
Mannestemme: Hallo? Hvem er det?
(Jeg innser at noen har bølleringt og at jeg står og snakker m/Helge i 4.etg.)
Meg: Hei Helge, det er Tara fra 3. etg.
Helge: (Stillhet) Hvorfor ringer du på nå?
Meg: Det er ikke jeg som har ringt på til deg, det er noen som har bølleringt.
Helge: Åh, sånn ja.
Meg: God natt.

I natt klarte jeg å dy meg. Det ringte på og jeg lå der og tenkte på alt det forferdelige som kan ha skjedd m/noen jeg er glad i og at de nå stod utenfor porten min og ikke visste sin arme råd. Så sovnet jeg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEI TARA! Jeg fant bloggen din for minst et år siden når jeg leta etter musikken din på nett, og bokmerka den, og slutta å åpne det bokmerket fordi du aldri skrev noe, også gikk jeg tilfeldigvis hit nå og vips så artig å lese at du lever :)

blogging er ikke lenger trendy, det er kommunikasjon. hilsen magni på storås. og jeg skal prøve meg på den gamling-lista lenger ned her, har en anelse om at jeg(tross min unge alder) har kommet langt på voksen-skalaen hehe.

sigruntara sa...

Haha! Så koselig å "treffe" deg her. Ja til ting som er ut, som f.eks blogging :) Du må være den mest aktive bloggeren jeg noen sinne har vært borti: to innlegg hver dag?! Kred.