torsdag 13. november 2008

I could live here, del 2

STAVANGER

Forrige helg var jeg på Nordic Music Week i Stavanger. Stavanger er en by jeg har vært MASSE i. Jeg har toget, kjørt og flydd fram og tilbake hit hele barndommen min, møtt julenissen på toget, bodd v/9. hull på golfbanen, levd bestemors liv og stått opp kl.6 hver morgen for å gå i svømmehallen, puttet (ja, golf det og), spist julekuler (ja, de i glass), vært livredd trollfigurer, malt øyelokkene mine m/neglelakk. Det siste året har jeg vært og spilt konsert her tre ganger og da har Stavanger vist seg fra andre og fantastiske sider.

5 grunner til å bosette seg i Stavanger:
1. Tou. Gammelt bryggeri "gone" fantastisk kulturhus (Visuelt hjelpemiddel 1.1.).
2. Øvre Holmegate. En hel gate full av Villa ville kulla-hus i sinnsyke farger. Her holder herlige kafeer og butikker som Bøker og børst, Sjokoladepiker, Syvende himmel, Harry Camping hus.
3. Solastranden. Dette er Norge! Sykt...
4. Figgjo flint. Norges fineste stentøy kommer fra Stavanger.
5. Sist men viktigst: familie, røtter, bestemor. Ingen over, ingen ved siden av.


Visuelt hjelpemiddel 1.1


Visuelt hjelpemiddel 1.3.


Tidligere byer i sammer serie:
Fredrikstad

Kommende byer i samme serie:
Berlin, Göteborg, Paris, København, Paris, Oslo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja er du imponert? har vel bare fryktelig lite å gjøre om dagene, blir andre boller over nyttår sjø da skal jeg jobbe og studere (:

Figgjo har masse fine kopper og kar, jeg samler- har frokostsett og eggeholdere i Safran-serien de er driitfine, og en haug med kopper og fat og sukkerkopp ++ i Mayflower, de er ikke like fine men likevel bra.

Håper alt går deg(og dere) vel, hadde vært trivelig å møttes igjen snart!

sigruntara sa...

Jeg har samlet på Figgjo Flint i ti år. Oi, det var lenge! Har Annemarie-frokostservice, A la carte tallerken, eggekopper og Lotte-kopp (min faste kopp. blir veldig snurt hvis noen andre tar den, men låner den til Tord hvis han har vært veldig snill ;)

Håper alt er bra m/dere også og at vi sees snart. Kanskje dere komme hit før jul?