tirsdag 3. mai 2005

Når jeg er glad bruker jeg å skrive glede. Jeg tar hva enn jeg har for hånden; kritt, snø eller støv og skriver glede i store, bombastiske blokkbokstaver. I dag er jeg ikke bare glad, jeg er lykkelig. Kan hende det er våren og mine ukentlige nøgenbad med den vakre sjønymfen Hartis. Kan hende det er anti-sjefen med de liksom selvstrikkende plaggene (Kan du tro hun har invitert til prinsessefest m/kronevorspiel på selveste prinsesse Ragnhilds bursdag. Ja, for det var jo hun som skulle vært konge!) Kan hende det er moren min på flyet til Kambodsja som plukket meg hvitveis for å gjøre meg glad (Tenk at der er hvitveis. Bare tenk. Nå henger de m/hodene sine akkurat som meg. Herregud så vakre de er). Kan hende det er mannen som heter Øhrn som sykler rundt med vinterjakke mens alle andre driver og kler av seg. Kan hende det er disen som ligger som et teppe over byen, denne ormen som kveiler sin vei ut av disse flaskene som klirrer sin vei gjennom samlebåndene inne i CBs ærverdige gamle murbygning. Kan hende det ja. Jeg føler meg faktisk litt døsig. Når sant skal sies tror jeg snart jeg sovner. Kanskje det ja, GLEDE.

Ingen kommentarer: