mandag 23. mai 2005

To helt usammenhengende uttalelser:

I dag så jeg min første blodpøl.
Jeg er så jævlig glad.


Forklaring på usammenhengen:

Verden holder på å gå av skaftet. Jeg husker siste dette skjedd: Det var en uke for er par år siden da folk ble drept i skogen, og neste uke kommer en mann m/hagle tussende inn på Hell i Shellvegata. Plutselig er hele verden satt på hodet, og alle blir rare, og ingen går alene, og alle går sammen to & to, og så glemmer folk det igjen og begynner og oppføre seg normalt - inntil det skjer igjen. I går var det et knivdrama i den lille firkantede byen min. Jeg satt i paradis da plutselig en kimende telefon brøt idyllen og gjennom den kom informasjonen om at folk drev og løp rundt nedi kvadrutene og stakk hull i hverandre ned m/kniv. Også måtte de jo gjør det akkurat på de 500 meterene jeg går 5 ganger hver dag. Men greit, det var et gjengoppgjør, det har ingenting m/meg å gjøre, jeg står ikke i noen fare, så i dag bestemte jeg meg for å ta veien min tilbake. Og hva fikk jeg se: min første blodpøl. Grøss.

Likevel er jeg glad. Hvordan kan jeg være glad? Hvorfor er jeg glad. Jeg er faktisk på kanten til lykkelig. Flisa har snudd. Mulige årsaker: Jeg har gått tur til et fyr m/en fyr, jeg har bakte den perfekt brownien, jeg har blitt lest høyt for fra Mari og José, jeg har fått drømmejobben, det er sommer og det regner.

2 kommentarer:

juling sa...

Må du faen meg skjerpe deg, Tara. Mord og blod bør sette en demper på enhver lykke. Litt høytlesning, baking og rusletyrer sammen med en gutt tar på ingen måte kaka fra den største kaka: Drap. Bli deppa. En skam.

Hi hi.

jeg blir så glad av å snakke stramt til unge og naive mennesker.

sigruntara sa...

Greit. Jeg skal fortelle sannheten: jeg skjalv i buksene da jeg så pølen. Men i går jaga jeg en edderkopp m/ei jifflaske mens Åslaug stod og hvinte, og da følte jeg meg litt tøff igjen. Greit?