fredag 6. oktober 2006

Høst, glede og en most sykkelkurv


I går døde jeg nesten. Jeg hadde vært på skolen og hatt en forelesning om kunstformidling hvor den herlige Bjørn Kruse avsluttet med setningen:

"Det viktigste er å dø m/et smil om munnen"

Jeg hadde endelig fått lagt et besøk innom smakløse Tea Lounge og drukket en syntetisk chai. Jeg hadde vært hos frisøren, og da hun oppdaget at jeg aldri (Ja, aldri!?) hadde retta håret dukket rettetangen opp uten noen videre introduksjon. Men nei, det var heller ikke det som kunne tatt livet av meg - jeg fikk bare langt hår og så jævlig vittig ut. Det var da jeg skulle hjem. Det var da jeg sykla ned Oslos vakreste gate Telthusbakken. Da jeg fikk en melding av Tord, svarte "ja" og trykka på send. Det var da jeg så opp igjen og oppdaga en stor landrover. Brems, brems. "Oi, dette går visst ikke" tenker man. Jeg legger meg ned. Jeg sklir. Jeg ligger under Land Roveren.

Men alt gikk bra. Den russiske damen i bilen spurte hvem som hadde flaks: "Do? Mej?". "Begge to", sa jeg. Og fem minutter senere satt jeg i parken og fikk klem og blås. Nå klager sykkelen min litt. Men jeg har blitt flinkere til å gå m/hjelm.

Ps. Jeg har fått pannelugg igjen. Det var uunngåelig.

12 kommentarer:

Mari sa...

Jeg vil se tara med glatt hår og pannelugg! Kanskje den 6.nov, når vi skal ha kvalitetstid sammen ved siden av et tog? Uansett,-jeg har heller aldri brukt rettetang. Eller converse (se hannes blogg). Kanskje jeg burde lage en liste over ting som jeg aldri har vært borti?

sigruntara sa...

Det synes jeg var en lur ide. Kanskje du skal hive deg på Roys liste over låter man liker, men "egentlig" ikke burde like? Herlig ide.. Gleder meg til å lete i kartoteket.

Ps. Jeg har helle aldri gått m/converse.

Roy Søbstad sa...

Ikke bare lever Tara fremdeles, hun har ny sveis også. Gode ting å høre på en ellers grå onsdag ettermiddag.

Roy Søbstad sa...

(Ikke at det var noe galt med den gamle sveisen, altså.)

sigruntara sa...

Hehe.. Det var jo to komplimenter i ett. Takk :)

GM sa...

DU ER DU OG DU DUGER! yeah.
Glad du er i live. Han var kjekk.
OG - ser jeg deg snart?

ps: min niese på 2 1/2 synger "Du er du og du suger!" så du kan være glad det var meg og ikke hu som skreiv her nå. :)

Mari sa...

Hehe,jeg gleder meg til å se din liste i allefall:-)

sigruntara sa...

Du er du og du suuuger (synges m/falsk, skingrende røst)

Jeg skal skrive liste. Skal jeg avsløre? Jeg avslører. Mariah carey troner - sannsynligvis.

Anonym sa...

Ærlig talt. Man kan ikke få sveis og kamera uten å illustrere "Bli-ny-Tara" ved hjelp av..ja,nettopp...kameraet...
Jeg vil se resultatet!

sigruntara sa...

Okej. Okej. Jeg ser selvmotsigelsen.

sigruntara sa...

Okej. Okej. Jeg ser selvmotsigelsen.

sigruntara sa...

Okej. Okej. Jeg ser selvmotsigelsen.