torsdag 29. juni 2006

Her er det noe som ikke stemmer.


I går var jeg i samme rom som Rickie Lee Jones. Heftig? Ja. Men la oss begynne m/hvordan jeg kom meg dit:

Man kjører bil. Man skal på konsert. Man har god tid. Men takket være et besøk hos Tove (ekstrabestemor og superhelt) gikk vi (pappa "james taylor" øverland og jeg) fra å ha ekstremt god tid til å ikke ha noe tid i det hele tatt. Når vi i tilegg blir stoppa av fartsfar (også kjent som onkel politi) og han synes å ha all verdens tid til å gi oss formanende ord (sikkert lurt) kommer vi omsider frem - femten minutter fort sent.. Heldigvis er Rickie også litt treg i avtrekkeren, og hun spankulerer inn på scenen omtrent akkurat samtidig som vi setter oss i setene våre. Og der står hun - stemmen du har hørt så utallig mange ganger, min bestevenn fra tenårene. Stemmen kommer ut av den dama. Da må vel hun være Rickie Lee Jones? Sprøtt. Så slår hun til m/"Weasel". Så kommer Young Blood.. Så går BRANNALARMEN! "Are you kidding?" spør Rickie fra scenen, men Arendal kulturhus kødder ikke. Så får vi en liten pause før vi kommer tilbake og får en herlig pianopotpurri som ender i Horses. Jeg takker gudene.

I går spaserte jeg rundt i samme by som Rickie Lee Jones, og byen var Arendal. Her er det noe som ikke stemmer.

3 kommentarer:

Mari sa...

Rickie Lee er flott, selv er jeg sååå glad i lucky guy...

Anonym sa...

for å få de formelle ting på plass. jeg sa jeg først skulle signere når jeg hadde noe å si, men jeg gjør det allikevel. signere signere

sigruntara sa...

beste låt - - - altar boy. tenk å skrive om noe så grusomt uten at folk reagerer!

signere. kommentere. opp i mente.